Bilderna

Sno inte bilderna tack.
Det är jag som fotat (i stort sett) alla bilder i bloggen!

fredag 11 februari 2011

Nationellt Prov...

Det här skulle jag egentligen skriva igår. Men nu blev det idag istället.
Vi hade nationellt prov igår. Det var svenska uppsatsen vi skulle göra.
Man fick välja mellan 4 olika uppgifter.
Jag valde den första, den att skriva om "Ett ljus i mörkret".
Den gick ut på att man skulle skriva om något som kan göra en riktigt sårad eller ledsen.
Och att man sedan också skulle skriva vad man får ny kraft ifrån, vad som gör en på bättre humör.
Jag skrev om Svikande vänner och Äkta vänner.
En äkta vän är en vän som aldrig skulle kunna svika en, en som gör en på bättre humör.
Jag skrev om djuren, de kan aldrig svika en eftersom att de inte kan prata (inte så att man förstår i alla fall).
Man kan få tröst från ett djur, man kan berätta allt för dem.
Det är precis så som en äkta vän ska vara.
En vän som man kan berätta allt för och lita på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar